پذیرش سهام شرکت توسعه نیشکر در فرابورس
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - ۱۶:۱۴

پذیرش سهام شرکت توسعه نیشکر در فرابورس

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فرابورس پذیرش و به زودی با عرضه اولیه سهام خود همراه می باشد .

این شرکت در گروه قند و شکر طبقه بندی و اولین شرکت در حوزه تولید شکر از نیشکر می باشد.همچنین این شرکت ۴۰ درصد از کل نیاز کشور به شکر را تامین و بدین ترتیب غول صنعت قند و شکر محسوب می شود .

گفتنی است طبق براورد ها ارزش این شرکت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با توجه به دارایی های ارزنده شرکت می باشد و با توجه به سهم ۴۰ درصدی وسپهر حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز این شرکت تنها برای سپهر صادرات خواهد بود.این نکته مهم است که بهای تمام شده این شرکت برای وسپهر تنها ۴۶۴ میلیارد تومان می باشد . بدین ترتیب در صورت عرضه این شرکت وسپهر قادر به شناسایی سود سنگینی ناشی از واگذاری بخشی از سهام این شرکت خواهد بود.همچنین عرضه این شرکت سبب مشخص شدن ارزش بالای توسعه نیشکر و جهش قابل توجهی در ارزش ان ای وی وسپهر به واسطه ی مالکیت بالایش در این شرکت خواهیم بود.

لازم به ذکر است توسعه ی نیشکر در سال ۱۴۰۱ توسط سازمان خصوصی سازی ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده که با توجه به رشد قیمت دلار و روند صعودی بازار سرمایه عرضه این شرکت با استقبال بالایی همراه و می تواند فراتر از سطوح ارزش گذاری شده نیز در بازار پا گشا شود.

نظر بدهید
capcha