اخبار گروه مالی | شرکت‌های تابعه و وابسته

۱۴۰۳/۰۶/۲۸ ۱۵:۴۹روابط عمومی گروه مالی سپهر صادرات

نفسی تازه برای آینده سلامت ایران؛ سروش سپهر در مسیر تولید داروی تیوتروپیوم بروماید 

شرکت فناوری‌های نوین سروش سپهر، با رویکرد حمایت از توسعه صنعت دارویی کشور و ارتقای سطح سلامت جامعه، اقدام به سرمایه‌گذاری در تولید داروی استراتژیک تیوتروپیوم بروماید نموده است .
حسن زالی در مراسم امضا قرارداد سرمایه گذاری در تولید داروی راهبردی تیوتروپیوم بروماید بیان داشت بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) یکی از بزرگترین معضلات سلامت جهانی است و متأسفانه درمان قطعی ندارد. این بیماری سومین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود و با محدودیت مزمن مسیرهای هوایی بیماران، کیفیت زندگی آنها را به شدت کاهش می‌دهد. داروی تیوتروپیوم بروماید طی ده سال گذشته به عنوان خط اول درمان این بیماری و همچنین آسم، نقش تعیین‌کننده‌ای در بهبود وضعیت بیماران داشته است. وی افزود سروش سپهر با این اقدام ، تعهد خود به ارتقای صنعت داروسازی داخلی و بهبود سلامت عمومی جامعه را به نمایش گذاشته و نشان می دهد که همواره در مسیر حمایت از نوآوری های دانش بنیان و فناوری های نوین در حوزه سلامت گام بر می دارد.

spacer-1.svg

Screenshot 1403-06-23 at 02.20.32 copy.jpg


زالی ضمن توضیح درباره انگیزه سروش سپهر برای ورود به این حوزه، افزود: "پس از انجام ارزیابی‌های دقیق فنی و اقتصادی، ظرفیت بالای شرکت نفس زیست فارمد برای تولید و عرضه این داروی حیاتی شناسایی شد. سروش سپهر تصمیم گرفت با تامین مالی خط تولید این دارو، به طور مستقیم به تقویت بنیه دانش‌بنیانی کشور در حوزه سلامت و درمان کمک کند. این سرمایه‌گذاری نه تنها از خروج سالانه بیش از 10 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند، بلکه با توجه به برنامه‌های صادراتی شرکت، ارز آوری قابل توجهی نیز در افق بلندمدت از طریق صادرات این محصول به کشورهای همسایه پیش‌بینی می‌شود."

spacer-1.svgIMG_7369 copy.jpg


وی همچنین افزود: "طبق برنامه های اعلامی شرکت نفس زیست فارمد برنامه‌ریزی‌های جامعی برای جهش تولید این دارو در سال 1403 دارد. با افزایش تولید این محصول مهم و راهبردی ، نه تنها بیماران داخلی از دسترسی بهتر به داروی مورد نیاز خود برخوردار خواهند شد، بلکه موقعیت ایران به عنوان یک تولیدکننده معتبر در حوزه داروهای تنفسی در منطقه تقویت خواهد شد."
شرکت فناوری های نوین سروش سپهر از شرکت های تابعه گروه های سپهر صادرات و بازوی سرمایه گذاری این هلدینگ در حوزه های نوآورانه و فناورانه است که توانسته است در مدت کوتاه از راه اندازی ضمن کسب عنوان دانش بنیان در پارک علم و فناوری شریف مستقر و تاکنون سرمایه گذاری های متعدد در حوزه های فناورانه کشور داشته است .

spacer-1.svgIMG_7350 copy.jpgspacer-1.svgIMG_7260 copy.jpg