نیشکر ۱۲۵ همت ارزش گذاری شده سه برابر شرکت مادر
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۱۳:۲۶

نیشکر ۱۲۵ همت ارزش گذاری شده سه برابر شرکت مادر

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات در خصوص استراتژی های این شرکت به خبرنگار بورس۲۴ گفت: برنامه وسپهر خروج کامل از هیچ شرکتی نیست و فقط در برخی از شرکت ها کاهش سهم می‌دهیم

به گزارش روابط عمومی گروه مالی سپهر صادرات، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات در خصوص استراتژی های این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: برنامه وسپهر خروج کامل از هیچ شرکتی نیست و  فقط  در برخی از شرکت ها کاهش سهم می‌دهیم.

جواد وکیلی افزود: به طور ویژه در حوزه املاک و مستغلات کاهش سهم و در پرتفوی غیر بورسی در حوزه معدن نفت و گاز و دانش بنیان افزایش سهم خواهیم داشت.

وکیلی در پاسخ به اینکه علت عدم وجود خریدار برای عرضه سهامی همچون بانک صادرات توسط شرکت چیست؟ گفت: وظیفه وسپهر عرضه بلوک بوده و از سال گذشته هم ۳ درصد سهم  واگذار شده است. البته شرایط بازار هم مساعد نبوده و  باتوجه به این موضوع شرایط بسیاری از معاملات بازار به نتیجه نرسید.

وی گفت: تا شرایط بازار مساعد نشود، عرضه بلوکی نمی‌کنیم، ولی اگر شرایط بازار مثبت شود وظیفه قانونی ایجاب می کند که عرضه داشته باشیم.

وی در خصوص  ارزش گذاری شرکت توسعه نیشکر گفت: به هر حال  ارزشگذاری شرکتی با ۲۶ هزار پرسنل با چند صد هزار هکتار مساحت با ۱۸ شرکت تابعه و  ۳ شریک مختلف  حساسیت خاص خودش را دارد.اما در این فرآیند بخش قابل توجهی از مسیر ارزش‌گذاری ، توافقات انجام شده و  تیم کارشناسی آن انتخاب شده‌اند،  از نظر ما ارزش‌گذاری در مسیر مناسب و به وقت خود است و در  زمان دقیق گزارش آن ارائه می‌شود.

وکیلی گفت: شرایط عرضه شرکت توسعه نیشکر احتمالا" تا اوایل آبان فراهم خواهد شد و در صورت صلاحدید سهامداران عمده و سازمان بورس و شرایط بازار عرضه انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی  و در حوزه معادن  اصلاحاتی انجام می‌دهیم،  تلاش  می‌کنیم که  پرتفوی شرکت منظم شود و در حوزه معادن شروع کرده‌ایم.

گفتنی است ، طبق آخرین برآورد ها ارزش گذاری توسعه نیشکر ۱۲۵ همت می باشد که با توجه به ماهیت هلدینگی این شرکت و همچنین دارا بودن چندین شرکت زیر مجموعه و دارایی های ارزشمند و با عرضه های اولیه ، این ارزش بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

مهمترین شرکت بورسی که از مشخص شدن ارزش این دارایی به صورت رسمی و عرضه سود می برد وسپهر است.وسپهر مالکیت ۴۰ درصدی هلدینگ توسعه نیشکر را در دل خود دارد که با فرض ارزش ۱۲۵ همتی سهام ،۵۰ همت از این شرکت از آن وسپهر است.

حال آن که وسپهر دارای پرتفوی بورسی و غیر بورسی به ارزش چند ده همت نیز می باشد ، در حالی که ارزش بازار خود وسپهر تنها ۴۰ همت می باشد

به عبارتی ارزش تنها یک فقره دارایی توسعه نیشکر از کل مارکت وسپهر بالاتر است و این امر نشان می دهد مشخص شدن رسمی ارزش گذاری هلدینگ توسعه نیشکر و در گام بعدی زمان عرضه این هلدینگ تحولات اساسی در دل وسپهر ایجاد خواهد کرد.

نظر بدهید
capcha