کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) رکورد تولید را خواهد شکست
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - ۰۹:۲۰

کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) رکورد تولید را خواهد شکست

تولید شکر در سال بهره‌برداری جدید با بیش از ۱۱۰ هزار تُن، رکورد جدیدی را به ثبت خواهد رساند؛ با این میزان تولید، یکی از سال‌های طلایی کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) رقم می‌خورد

به گزارش روابط‌عمومی گروه مالی سپهر صادرات و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی: تولید شکر در سال بهره‌برداری جدید با بیش از ۱۱۰ هزار تُن، رکورد جدیدی را به ثبت خواهد رساند؛ با این میزان تولید، یکی از سال‌های طلایی کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) رقم می‌خورد. این خبر را مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار روابط‌عمومی در ۲۸ مرداد سال جاری بیان کرد و گفت، با توجه به وضعیت مطلوب مزارع نیشکر، این شرکت در سال بهره‌برداری جدید رکورد تولید شکر را از آنِ خود می‌کند.

محمدرضا عصاره‌نژاد ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل توسعه نیشکر در رفع موانع تولید، اعلام کرد که این شرکت در سه سال گذشته با وجود بحران‌هایی نظیر خشکسالی، رکورددار تولید شکر بیش از «ظرفیت اسمی» بوده است.

وی پیشرفت‌های این واحد نیشکری را ثمره اعتماد به نیروهای جوان و بومی دانست و گفت، در سایه همّت و خلاقیّت این جوانان، طرح‌های مختلفی در حوزه صنایع پایین‌دستی در دست اجراست که تکمیل کننده زنجیره اقتصادی تولید است.

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از دیگر محورهای سخنان مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) است؛ عصاره‌نژاد، این شرکت را شرکتی پیشگام در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد که در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۹۰ میلیارد ریال در حوزه عمران و آبادانی منطقه هزینه کرده است.

وی استفاده از ظرفیت جوانان بومی را اولویت این واحد نیشکری عنوان کرد و ایجاد صنایع پایین‌دستی نیشکر از جمله کارخانه‌های تولید «اسانس» اکالیپتوس و «کود فسفاته» را گامی در این راستا برشمرد. بر اساس این گزارش، هر کدام از این کارخانه‌ها در تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌افزوده صنعت نیشکر ایجاد شده و با راه‌اندازی آن‌ها، گامی مهم در حوزه اشتغال و تولید محصولات جدید برداشته می‌شود.

نظر بدهید
capcha