تلاش برای رفع کمبود شکر با چشم انداز تولید ۷۰۰ هزار تن شکر سفید
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ۰۹:۲۵

مدیر عامل شرکت توسعه نيشكر و صنايع جانبي بیان کرد:

تلاش برای رفع کمبود شکر با چشم انداز تولید ۷۰۰ هزار تن شکر سفید

به گزارش روابط عمومی گروه مالی سپهر صادرات عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از جبران کمبود شکر در بازار و تامین شکر مورد نیاز مردم، عملیات تولید شکر خام و تصفیه شکر در واحدهای نیشکری زودتر از موعد و تولید۳۰ هزار تُن شکر سخن گفت.

وی از برنامه‌ریزی مدیران و تلاش کارکنان کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در راه‌اندازی پیش از موعد واحد تصفیه شکر و همچنین سایر واحدهای نیشکری در تولید شکر قدردانی و تاکید کرد که در سایه این برنامه‌ریزی و تلاش، رشد تولید محقق خواهد شد.

به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر، روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ تُن شکر سفید در واحدهای تصفیه شرکت توسعه نیشکر تولید می‌شود و با این میزان تولید، انتظار می‌رود بازار شکر به‌زودی به تعادل برسد و نگرانی‌ها از کمبود شکر برطرف شود.

بر اساس این گزارش، نیاز سالانه کشور به شکر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است که از این میزان هر ساله حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن شکر از محل تولید داخل تأمین می‌شود.

مدیرعامل توسعه نیشکر گفت که این شرکت با تولید بیش از ۵۰ درصد شکر مورد نیاز کشور، از ظرفیت بالایی در تولید شکر برای رساندن کشور به خودکفایی در این محصول راهبردی برخوردار است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود از پیش‌بینی برداشت بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن نیشکر خبر داد و افزود، با این میزان برداشت، تولید شکر نسبت به سال گذشته افزایشی ۵۰ درصدی خواهد داشت.

عملیات برداشت نیشکر هر ساله از اواخر مهرماه آغاز و تا اواسط فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. این عملیات بزرگترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور است که ۱۰۰ درصد به شکل مکانیزه و با دستگاه‌های برداشت نیشکر به نام «هاروستر» انجام می‌شود.

مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکر در محدوده شهرستان‌های خرمشهر، شادگان، کارون، اهواز، باوی، شوش و شوشتر واقع شده‌اند؛ ظرفیت اسمی هر یک از واحدهای هشتگانه ۱۰۰ هزار تُن شکر است.

همچنین، از مجموع بالغ بر ۱۴ میلیون تُن محصولات زراعی و باغی خوزستان که باعث شده این استان در صدر تولید کنندگان کشاورزی کشور قرار بگیرد، بیش از هفت میلیون تُن آن نیشکر است.

نظر بدهید
capcha